Działanie w zmianie

Powodem większości upadków/kryzysów organizacji są źle wprowadzane zmiany lub ich brak. 

Thomas Eriksen powiedział kiedyś, że „charakterystyczne dla naszych czasów jest stanie w miejscu z ogromną prędkością”. Jest wiele cytatów opisujących zmiany, ich konieczność oraz fakt, że na pewno nastąpią. Najczęściej przytacza się słowa Heraklita z Efezu, który mówił, że „jedyną stałą rzeczą jest zmiana”.

Zaprzeczanie, opór i pozorne eksperymentowanie. To najczęstszy początek zmian w organizacji. Powodów jest wiele. Inercja systemu, komunikacja, metoda wdrażania. I ludzie. Ich natura, obawy, wygoda, przekonania i przyzwyczajenia. Instynktowne dążenie do zachowania status quo. Do niezmieniania. Znany z Seksmisji Max zwykł mawiać ”natury nie oszukasz”. Możesz ją jednak zrozumieć. To pierwszy krok do wdrożenia i odnalezienia się w zmianie.

Działanie w Zmianie to poligon doświadczalny, zaprojektowany tak, aby poznać naturę swoją i zespołu. Odczuć efekty i konsekwencje zaprzeczania i oporu. Odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jestem w stanie obronić swoje status quo nie wchodząc w zmianę, która napędza biznes, rynek, świat.

Przygotowanie do pozytywnego, twórczego przechodzenia przez zmiany

Warsztat dla :

Liderów(ek) formalnych
odpowiedzialnych za przeprowadzanie zespołu przez zmiany

Liderów(ek) nieformalnych
pełniących rolę ambasadorów zmiany

Zespołów
przed lub w procesie zmian – warsztat przygotowuje do myślenia, działania i rozmowy w odniesieniu do faktów, realów rynkowych i celu.

Kiedy:

Przed zmianami lub w ich trakcie. Aby:

  • przyśpieszyć proces przechodzenia przez zmianę,
  • zmniejszyć ryzyko „zatrucia psychicznego”, wypalenia, wynikającego z nieumiejętnego przechodzenia przez zmiany,
  • zwiększyć szanse na pełniejsze wykorzystanie możliwości wynikających ze zmiany.

Po zmianach.

  • jeżeli w zespole występuje „zatrucie”, kryzys odpowiedzialności.
  • jeżeli chcesz aby ludzie wyciągneli spójne wnioski ze sposobu wdrożenia zmian i przygotowali do bardziej świadomego działania w przyszłości.

Efekty:

  • rozwój umiejętności płynnego wdrażania zmian, adekwatnego do realiów rynkowych
  • świadomość siebie i naturalnego procesu przechodzenia przez poszczególne etapy zmiany
  • narzędzia radzenia sobie z naturalną dynamiką zespołu w przypadku wdrażania zmian (głównymi barierami, oporami i schematami działania)
  • poznanie i przećwiczenie elementów kluczowych dla efektywnego wdrażania zmian (modele zarządzania zmianą, przygotowanie, komunikacja i wdrożenie)
  • świadome dopasowanie stylu komunikacji i zachowania/stylu zarządzania do danego etapu zmiany oraz naturalnych predyspozycji poszczególnych pracowników

Obszary merytoryczne

  • Fazy zmiany, ich dynamika i cechy charakterystyczne.
  • Wychodzenie z zaprzeczania
  • Rola oporu, jak go wykorzystać, jak sobie z nim radzić
  • Relacja dorosły – dorosły w kontraktowaniu celów, działań i angażowaniu w proces
  • Utrzymanie motywacji do poszukiwania rozwiązań
  • Zaangażowanie – jak utrzymać siebie/ludzi w działaniu
  • Efektywność w zmianie
  • Emocje w zmianach
  • Konflikt – umiejętność dyskusji w odniesieniu do celu
  • Komunikacja zmian
  • Radzenie sobie z porażkami

Wszystko omawiane w kontekście konkretnych obszarów/sytuacji biznesowych, którymi mierzą się uczestnicy

Struktura pracy

  • 3-4 ćwiczenia stanowiące oś przewodnią warsztatu. Ćwiczenia skonstruowane są tak, aby sprzyjać wystąpieniu i analizie schematów omawianych w modelach. Ćwiczenia te nie mają jednego dobrego rozwiązania, mają przygotowywać do budowania umiejętność analizowania tego co się dzieje dookoła, wyciągania wniosków, podejmowania decyzji
    i bronienia ich.
  • Ćwiczenia uzupełniające – wprowadzane w odniesieniu do komentarzy, potrzeb, obiekcji uczestników. Ćwiczenia te wynikają z procesu grupowego i mogą być różne w zależności od dynamiki warsztatu.
  • Komentarze moderowane w odniesieniu do głównego celu warsztatów.
  • Całość prowadzona z humorem, w interakcji z grupą.
  • Celem pośrednim jest wydobycierealnych przekonań uczestników związanych z obszarem pracy i poszerzenie pola percepcji tam, gdzie to możliwe.

Ramy

12-20 osób

1 lub 2 dni

w biurze lub poza

  • Intensywność 80% 80%
  • Przestrzeń do dyskusji 90% 90%
  • Doświadczenie 70% 70%
  • Ilość teorii 35% 35%

Dla biznesu

Działanie w zmianie
Zespół +
Spójność lidera

Emocje oswojone

 

Prowokatywność

Prowokatywność podstawy

Prowokatywność w coachingu

Prowokatywność w szkoleniach

 

Odporność psychiczna

Warsztat licencyjny MTQ
NIe gniewaj się na życie.

Emocje oswojone

Stres

Spójność wewnętrzna

 

Kontakt

Norbert Grzybek

602717171

kontakt@norbertgrzybek.pl

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach

jestem również na

Design by Norbert Grzybek Copyright © 2024. All Rights Reserved.